سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادله منکرین رقیه بنت الحسین ع

چنانچه در یادداشتهای قبلی ذکر شد اکثر مدققین و محققین تاریخی وجود حضرت رقیه را قبول ندارند و او را یکی از تحریفات عاشورا می دانند.

اما منبریها و روضه خوانان که الفت و دلبستگی با این تحریف پیدا کرده اند می کوشند تا از لابلای مقاتل تحریف شده ادله ای را برای وجود حضرت رقیه بیابند.

دلیل سوم برای اثبات رقیه: هنگامی که امام حسین ع با اهل حرم وداع کرد و در حال رفتن به سوی دشمن بود دختری سه ساله جلوی پای اسب را گرفت و او همان حضرت رقیه می باشد.

جواب به دلیل سوم: داستان فوق صد در صد جعلی است و در هیچ یک از مقاتل منبع و معتبر ذکر نشده است و تنها در مقاتل تحریف شده که در دوره قاجار نوشته شده است موجود می باشد. فلذا مرحوم شهید مطهری نیز این داستان را در حماسه حسینی ذکر و آنرا از جعلیات عاشورا دانسته است.

مرحوم شهید مطهری هنگام بیان تحریفات عاشورا در ص 595 از جلد دوم حماسه حسینی می نویسد:

از آن جمله است اینکه حضرت دید اسب حرکت نمی کند، هر چه نهیب می زند اسب نمی رود، یکمرتبه می بیند طفلی خودش را روی سم اسب انداخته است.

 

 

دلیل چهارم برای اثبات رقیه:  در برخی مقاتل امده که هلال بن نافع نقل کرده است که امام حسین ع هنگام وداع با دختر سه ساله اش مواجه می شود که از او آب می خواهد.

 

جواب به دلیل چهارم: داستان فوق صد در صد جعلی و ساختگی است و در هیچ یک از مقاتل و منابع منبع ذکر نشده است. داستان فوق در قرون اخیر توسط روضه خوانها تولید شده است.